1-3 dagers levering |14 dagers returrett |Unikt utvalg

FAQ

Leveringstid:
Normal leveringstid på lagervarer er 1-6 dager. For bestillingsvarer 1-3 uker.


Faktura:
Kredittfaktura er kun til verkstedskunder, som har søkt om kreditt på forhånd.


Kortbetaling;
Vi bruker OnPay - En moderne online betalingsløsning

ORDREBELØP RESERVERES VED KJØP.

BELØPET BELASTES KUNDENS KORT NÅR ORDRE SENDES FRA OSS.


VISA MASTERCARD

Postoppkrav:
Kunder som vil ha varene sendt i oppkrav får oppkravsgebyr i tillegg til porto kostnader.

Uavhentende pakker blir belastet med tur/retur frakt pluss et gebyr på 380,-


Bestillingsvarer:
Alle varer som ikke er normal lagervare som må bestilles kreves forskuddsbetaling av hele summen.

Varene blir sendt til kunden så fort vi mottar dem.

 

Montering:
Før delene monteres, må det kontrolleres at riktige deler er mottatt og at produktet ikke er skadet.

Prøvemonterte deler gis det ikke retur på.

Undersøkelse av produktene:

Etter at du har mottatt produktene, bør du så snart det er anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Er det mistanke om transport skade, må dette bemerkes ved mottak av varen ovenfor transportør omgående. Og det må reklameres til transportøren innen 24 timer etter mottak. Husk også å dokumenter skaden og embalase med bilder.  


Henting i butikk:
Vi driver hovedsakelig nettbutikk, men henting på lageret er selfølgelig mulig.

Henting MÅ avtales på forhånd.

 

Retur:
All retur skal avtales på forhånd, retur som blir sendt i oppkrav blir ikke hentet av oss.

Vi gir ikke retur på spesialbestillinger

Elektroniske komponenter som har vært montert tas ikke i retur.
Returporto dekkes ikke ved feilbestillinger.

Returfrist 14 dager.

10% returgebyr.

 

Reklamasjon 

Hvis det oppdages en feil eller mangel må kunden innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok varen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes oss skriftlig.

Vi benytter mail som foretrukken kommunikasjonsmetode i forbindelse med returer.

Dersom det opplyses om et behandlingsnummer (returnummer) anbefaler vi at dette blir brukt i kommunikasjon og at eventuell returforsendelse skal merkes med dette nummer.

Reklamasjon sendes til post@maldalimport.no . Merk eposten med «reklamasjon»

Fremmedarbeid dekkes ikke ved reklamasjon, ei heller følgeskader fra våre produkter.
Kjøper forplikter seg til å kontrollere at varene virkelig passer før montering og bruk.

Garanti:

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Enkelte produsenter har egne garantivilkår i Norge som er bedre enn det som gis via Forbrukerkjøpsloven.

 

 

 

Kundedata/personinformasjon:

kundedata blir ikke delt med/solgt til en tredje part og oppbevares ifølge norsk lov.)

 

Transaksjoner:

Maldal Import er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden)